“ Две ветрењаче“
Читалачки клуб „Две ветрењаче“ створен је поводом једносменског обогаћеног рада, у оквиру наставе српског језика и књижевности. Сусрети се реализују уторком од 13 часова.
Назив „Две ветрењаче“ инспирисан је ангажовањем две групе ђака, једна ветрењача представља петаке, а друга седмаке и осмаке.
На овим сусретима инспирација и машта су у успону.
Коментаришући поступке књижевних јунака, из текстова које читамо, и упоређујући их са личним искуствима из стварних живота,долазимо до нових сазнања и решења.
На овај начин покрећу се дебате које ученике наводе на један нови приступ у размишљању и толеранцији.
Наслове које обraђујемо, ђаци хронолошки записују у Дневнике читања.
Примењујемо методе интерактивног стварања. Ученици самостално ставрају своје текстове тако што од 30 речи сачине текст (на свако азбучно слово ученици наводе по јенду реч од којих после настаје прича из сваког угла другачија).
На овај начин савладава се један од честих ученичких проблем, из угла наставника могу изнети своје запажање, а то је несигурност изражавања у писаној форми.
Још једна од метода интеракције је примена игре „Покрени игру“. Помоћу коцкица које су осликане расположењима, ликовима и предметима, свако ставра своју причу у зависности како је његова коцкица осликана.
Исход ових скупова, након тромесечног периода, показао је да се на овим сусретима постиже оно што зафали на часовима редовне наставе, а то је управо лично отварање, јавно изношење мишљења без страха и конструктивно дискутовање без свађе. Пробуђена је радозналост према читању код младих, зато је драгоценост ових сусрета од великог значаја.
наставник српског језика и књижевности Далиборка Божић